Słownik nazw włoskich:-)

AVANTI! -DALEJ nazwa magazynu modowego i pizzerii
ALLEGRO- WESOŁY  -nazwa serwisu aukcyjnego
CALZEDONIA -  le calze to oczywiście pończochy (pończochy dla damy)
CENTRO -CENTRUM sieć sklepów z obuwiem (ostatnio widziane w C.H.Bonarka w Krakowie)
DA GRASSO - U GRUBEGO nazwa sieci pizzerii
GATTA -KOTKA - nazwa firmy zajmującej się sprzedażą rajstop
GINO ROSSI- dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, nie jest to włoska, lecz polska marka obuwia. Nazwa nie ma konkretnego znaczenia, w założeniu miała po prostu brzmieć jak włoskie imię
i nazwisko-tak też jest...
GNOCCHI [niokki]- KLUSKI ,włoskie danie, które jest znane coraz większej ilości Polaków , są to kluseczki ziemniaczane przypominające konsystencją nasze kluski śląskie. Włosi jedzą je zazwyczaj z sosem pomidorowym i odrobiną parmezanu.
GUSEPPE :-) pisane w naszym języku z błędem, poprawna forma to GIUSEPPE - JÓZEF, nazwa pizzy z reklamy Dr.Oetkera
INTIMISSIMI - liczba mnoga przymiotnika intimissimo -BARDZO INTYMNIE
MAMMA MIA - MATKO MOJA , Polacy używają w tym samym kontekście zbitki O MATKO! O JEJKU! O RANY!  - nazwa pizzerii w Krakowie
SEMPRE -ZAWSZE - nazwa firmy produkującej okna
TIRAMISU - słynny włoski deser  (w języku polskim dosłownie 'ciągnij mnie w górę') => tirare (ciągnąć) mi (mnie) su(w górę) tłumaczymy jako 'podnieś mnie na duchu' Skąd taka nazwa? deser jest tak pyszny, że jego smak ma wprawić nas w dobry humor...
TORTELLINI- PIEROŻKI
TRAMEZZINI- włoski , biały chlebek nasączony w oliwie z oliwek, z którego robi się trójkątne kanapki (zazwyczaj z tuńczykiem i majonezem, krewetkami lub szynką i pomidorem). Ja osobiście uwielbiam i zawsze przywożę z Włoch, bo w Polsce bardzo ciężko ten chlebek dostać. PYCHA:-)

Może ktoś z Was widział Tramezzini w polskim sklepie?

O, proszę...właśnie takie TRAMEZZINI. Mniam!






Komentarze

  1. Giuseppe to Jerzy? A Giorgio?:-

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście masz rację, wkradł mi się złośliwy chochlik:-) dziękuję za korektę!!Oczywiście Giorgio to Jerzy ,a Giuseppe to Józef Grazie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeśli masz chwilkę, podziel się swoją opinią na temat mojego bloga:-)